gezonde tussendoortjes

11 gezonde tussendoortjes!

door Wanderlust

Gezonde tussendoortjes zijn tussendoortjes met weinig calorieën en vet, maar veel vezels. Enkele van de meest populaire gezonde snacks zijn fruit, groenten, volkoren crackers of chips en yoghurt. In dit artikel zetten we 11 gezonde tussendoortjes voor je op een rijtje!

1. Amandelen zijn een gezonde snack

Volgens onderzoek zijn amandelen gezonde snacks die de honger kunnen stillen. Ze zijn ook rijk aan vitamine E en antioxidanten die de cardiovasculaire gezondheid bevorderen. Deze voordelen maken ze tot een geweldige snack voor mensen die onderweg zijn.

2. Gedroogde appelschijfjes een gezonde snack

Als het op snacks aankomt, hebben gedroogde appelschijfjes veel te bieden. Ze zijn een uitstekende bron van voedingsvezels. Ze bieden ook een goede hoeveelheid koolhydraten en bevatten geen vet of cholesterol.

3. Volkoren crackers met pindakaas

Je volgende gezonde snackoptie zijn volkoren crackers met pindakaas. Deze crackers bevatten veel eiwitten en vezels en bevatten omega-3-vetzuren.

4. Griekse yoghurt met granola en honing

Griekse yoghurt is een populaire keuze voor het ontbijt, maar het kan ook een geweldige snack zijn. Het toevoegen van granola en honing is een uitstekende manier om zowel smaak als voedingswaarde toe te voegen. De honing zorgt voor meer energie, waardoor je gefocust blijft, terwijl het eiwit in de yoghurt helpt bij het opbouwen van spieren. Griekse yoghurt met granola en honing is een lekkere gezonde snack voor in je middagpauze!

5. Appel met amandelboter is een gezonde snack

Met een hoog vet- en vezelarm gehalte is appel met amandelboter een gezonde snack. De vetten in de amandelboter zijn rijk aan Omega 3-vetzuren, waarvan bekend is dat ze het slechte cholesterolgehalte helpen verlagen. Bovendien helpt het vetgehalte in deze snack je honger te vertragen en je voor langere tijd verzadigd te houden.

6. Honingdauw en meloen

Meloen met honingdauw en meloen is een gezonde snack voor mensen die onderweg zijn of op zoek zijn naar een snelle energieke hap. Honingdauw en meloen zijn een bron van vitamine C, kalium, vezels en water zonder vet of cholesterol.

7. Selderijstengels gedoopt in pindakaas of nutella

Nu je kennis hebt gemaakt met een aantal geweldige snacks, kun je ze thuis uitproberen met veel verschillende combinaties. Bijvoorbeeld, stengels bleekselderij gedoopt in pindakaas of een broodje nutella zijn beide uitstekende keuzes.

8. Fruitsalade gemaakt van vers of bevroren fruit

Verse of bevroren fruitsalade is een smakelijke, gezonde snack die op elk moment kan worden genoten. Verse fruitsalade is een prachtige manier om de zomer te vieren.

9. Hardgekookte eieren afzonderlijk verpakt als koolhydraatarme snackoptie

Voor koolhydraatarme mensen zijn hardgekookte eieren een geweldige manier om onderweg eiwitten binnen te krijgen. Hoewel ze veel cholesterol bevatten, zijn eieren een uitstekende bron van eiwitten. Wanneer mensen de hoeveelheid koolhydraten in hun dieet willen verminderen, wenden ze zich vaak tot hardgekookte eieren. Hoewel eieren veel cholesterol bevatten, zijn ze een geweldige bron van eiwitten en kunnen ze zorgen voor voeding als je onderweg bent.

10. Biologische fruityoghurt gegarneerd met granola en verse bessen

Gezond eten kan moeilijk zijn met onze drukke schema’s. Gelukkig zijn er genoeg gezonde opties die makkelijk te bereiden en heerlijk zijn. Dit recept is een voorbeeld van hoe u uw gezondheidsdoelen kunt behouden zonder in te boeten aan smaak.

11) Hummus gemaakt van kikkererwten geserveerd met pitabroodje

Hummus is een gerecht dat afkomstig is uit het Midden-Oosten en meestal bestaat uit gekookte en gepureerde kikkererwten. Kikkererwten worden vervolgens gemengd met sesampasta, tahini, olijfolie, citroensap, zout en knoflook. Traditioneel gegeten met pitabroodje, maar ook met groenten en verschillende andere dips zoals baba ganoush of verse tomaten.

Lees ook: Gezonde snacks en tips om gelukkig van te worden!

Related Posts

Leave a Comment