Wie nog nooit heeft gehoord van Hello Fresh, Willem & Drees, de Streekbox en Marley Spoon heeft de laatste jaren onder een steen gelegen. Foodboxen zijn helemaal hot en zelfs tijdschriften brengen tegenwoordig hun eigen foodbox uit. Het is dan ook niet verrassend dat Albert Heijn heeft besloten zich te wagen op deze markt met hun eigen Allerhande Maaltijdenbox.
In ons drukbezette leven hebben we niet allemaal tijd om dagelijks stil te staan bij de avondmaaltijd en de maaltijdboxen springen hier handig op in door de boodschappen thuis te bezorgen, met menu en al, zodat je in een handomdraai een heerlijke maaltijd van verse producten op tafel kunt zetten. Het heeft natuurlijk zo zijn voordelen. Zo hoef je niet meer na te denken wat je de aankomende week gaat koken, hoef je minder boodschappen te doen, maak je kennis met nieuwe producten en nieuwe maaltijden en het scheelt (hopelijk) voedselverspilling omdat je enkel aangeleverd krijgt wat je gaat gebruiken voor de recepten. Dat er behoefte aan was in Nederland blijkt wel uit de overweldigende groei van deze diensten in de afgelopen jaren.
Albert Heijn zal de concurrentie aangaan met al deze bedrijven door een wekelijkse maaltijdenbox aan te bieden vanuit hun populaire tijdschrift Allerhande. De recepten zullen wekelijks wisselen en de box zal ingrediënten bevatten voor drie maaltijden die elk binnen 30 minuten op tafel kunnen staan. Er zal in elk geval elke week een vlees- en een gevogeltegerecht in de box zitten en daarbij een vis- of een vegetarische maaltijd. De box is verkrijgbaar is een 2-persoons of een 4-persoonsvariant en zal respectievelijk € 35,- en € 49,- gaan kosten. De box kan voorlopig nog alleen online worden besteld en dit kan zowel los als samen met de andere boodschappen worden besteld. Bezorging is gratis en kan zowel thuis als op één van de pick-up points van Albert Heijn.