Je hebt een leuke winkel maar je hebt het idee dat je er niet tussenuit springt? Er zijn verschillende manieren om dat op te lossen. Wil je weten hoe? lees snel verder.
Het geheim achter de vlag
Vlaggen zijn zo oud als de eerste weg naar Rome. Het belang van vlaggen is al lang bekend onder de mensen en daarom komen zie je ze overal terug. Naast het gebruik van vlaggen om aan te tonen waartoe een groep mensen hoort, zijn vlaggen een uitstekend promotiemiddel.
Tegenwoordig laat zo een beetje elke winkel wel een gevelvlag bedrukken om zo op te vallen in drukke winkelstraten en herkenbaar te zijn voor de klant.
Zet de bloemetjes borden buiten
In plaats van bloemetjes zet je een stoepbord buiten. Hiermee heb je dus een eyecatcher buiten staan. Je kan bijvoorbeeld op deze manier acties aanduiden. Daarnaast kun je, net als bij vlaggen drukken, reclameborden gebruiken om het gemakkelijker te maken voor klanten om jouw winkel te lokaliseren.
Ga flyeren
In een korte periode onder de aandacht komen bij een groot publiek? Ga flyeren! Met flyeren kun je goedkoop voor een groot publiek reclame maken voor jouw onderneming. Gooi de flyers door de bus of ga op drukke punten in de stad staan.
Actie reactie
Door middel van acties kun je in een korte periode veel bezoekers aantrekken. Nederlanders zijn altijd op zoek naar de beste deals en daarom zijn acties dan ook een succesvolle manier om jouw winkel een boost te geven.
Hou bijvoorbeeld een grote sale op het oude assortiment of werk met stapelkorting waardoor klanten hoogstwaarschijnlijk meer kopen dan in eerste instantie de bedoeling was.
Eerste indruk
Wanneer mensen langs jouw winkel lopen wil je natuurlijk wel een goede eerste indruk maken. Zorg daarom dat de winkel er tip top uitziet aansluitend op wat jouw merk wil uitstralen. Kleed de winkel leuk aan met bijvoorbeeld raamstickers van het logo van de winkel. Jouw winkel moet een echte eyecatcher zijn wanneer consumenten langs lopen, op deze manier trek je namelijk veel meer klanten aan.