Albert Heijn en Jumbo krijgen wellicht serieuze concurrentie in de slag om de supermarktklant van nieuwe online supermarkt Picnic. Het Algemeen Dagblad schreef eerder deze week al over dit nieuwe initiatief en nu heeft Picnic zelf ook onthuld dat zij zeer binnenkort hun online supermarkt zullen openen.
In het grootste geheim werd er al drie jaar gewerkt aan deze nieuwe online supermarkt. Door alleen online te opereren en dus tussenschakels te vermijden stelt Picnic dat zij de dagelijkse boodschappen tegen de laagste prijs kunnen aanbieden. Bezorging is daarbij ook nog eens gratis, in tegenstelling tot de reguliere supermarkt waar toch vaak flinke kosten aan verbonden zijn. En als we de nieuwe dienst mogen geloven is het straks zelfs mogelijk om tot op een half uur precies uit te kiezen op welk moment de bezorging zal plaatsvinden.
Picnic zal qua aanbod niet veel verschillen van de supermarkten die we tot nog toe gewend zijn. Je zal hier zowel A-merken als een eigen huismerk vinden en ook verse producten (brood, groente, vlees, etc) zullen behoren tot het assortiment.
Momenteel wordt Picnic nog getest in enkele wijken in Amersfoort, maar naar verwachting zal Picnic in september officieel gelanceerd worden in Amersfoort, waarna andere steden snel zullen volgen.
Bron foto: https://www.picnic.nl/