Het is een onstuimig 2016 geweest voor chocoladeproducent Tony’s Chocolonely. Zoals elk jaar brachten ze twee nieuwe estafetterepen op de markt, maakten ze hun limited edition smaken bekend en brachten ze hun chocoladerepen voor de feestdagen op de markt, maar daarnaast introduceerden ze ook hun allereerste witte chocoladerepen en openden ze hun eigen Tony’s Chocolonely winkel aan huis. Je zou denken dat de chocolademakers even een moment rust zouden nemen in 2017, maar niets is minder waar. Ze begonnen 2017 al goed met de lancering van hun eigen Tony’s Chocolonely bier!
Het biertje van Tony’s Chocolonely, Tony’s Chocolate Milk Stout genoemd, is ontwikkeld in samenwerking met de Amsterdamse Brouwerij De Prael. Een match made in heaven want waar Tony’s zich inzet voor eerlijke handel op globaal niveau zet de brouwerij zich heel actief in op sociaal en maatschappelijk gebied door onder andere te werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Brouwerij De Prael heeft het bier, een Engelse stout, gemaakt door middel van het toevoegen van zowel cacao en melksuiker waardoor het biertje een chocoladesmaak heeft. Het biertje was voor het eerst te proeven op de Tony’s Fair en heeft ondertussen al heel wat mensen nieuwsgierig gemaakt.
Het nieuwe bier is vanaf 1 januari te verkrijgen bij verschillende horecagelegenheden en natuurlijk in geselecteerde winkels in het land. De flesjes zijn onder andere te koop bij Marqt, Gall & Gall, Mitra, enkele filialen van Albert Heijn en natuurlijk in de Tony’s Store en bij Brouwerij De Prael zelf.
Bron foto’s: https://www.facebook.com/DePrael/